Oferta zajęć dla dzieci i młodzieży na rok szkolny 2024/2025
- Laboratorium modelarstwa lotniczego i rakiet kosmicznych - dla uczniów szkół podstawowych. Celem spotkań jest rozbudzenie wśród najmłodszych zainteresowań tematyką lotniczą. Stąd właśnie podczas tych zajęć poznają odpowiedź na podstawowe pytanie „Dlaczego samolot lata?”, a także w praktyce przećwiczą budowę balonu na ogrzane powietrze, modeli samolotów oraz rakiet.
- Kodowanie i programowanie przez zabawę – dla uczniów klas I-II szkół podstawowych. Interaktywna gra planszowa „Scottie Go!” z elementami multimedialnymi; zasady działania i możliwości edukacyjne robota Ozobot. W takim programowaniu wykorzystywana jest znana od dawna dzieciom technika puzzli. Kodowanie stanowi dobry wspęp do poznania zasad samego programowania. Zajęcia pomagają pracować nad nauką logicznego myślenia oraz myśleniem przyczynowo-skutkowym.
- Odkrywamy świat algorytmów i programowania w języku Python – dla uczniów klas VI-VIII - język programowania wysokiego poziomu ogólnego przeznaczenia, o rozbudowanym pakiecie bibliotek standardowych, którego ideą przewodnią jest czytelność i klarowność kodu źródłowego. Jego składnia cechuje się przejrzystością i zwięzłością. Python jest przyjazny dla początkujących.
- NOWOŚĆ - Grafika warsztatowa i komputerowa - młodzież w wieku 14-19 lat. Na zajęciach z grafiki warsztatowej poznasz artystyczne manualne techniki druku jak linoryt czyli druk wypukły i suchą igłę czyli druk wklęsły. Na zajęciach samodzielnie wykonasz matrycę i zrobisz odbitki na prasie. Grafika cyfrowa obejmuje tworzenie obrazów rastrowych w programie Adobe Photoshop oraz wektorowych w programie Adobe Ilustrator. Przygotujesz własny fotomontaż i wykonasz swoje logo.
- Nowością w naszej ofercie jest Programowanie i robotyka z robotami FABLE. Od września 2024 roku dysponujemy mobilnym laboratorium Thinken firmy Shape Robotics, które umożliwia wpaniałą nowoczesną formę zajęć robotycznych. Proponujemy dwie grupy wiekowe dzieci.
FABLE to światowej sławy robot edukacyjny stworzony do nauki przez praktykę. Robot FABLE to tylko jeden z elementów mobilnego laboratorium Thinken:
- Łatwy w budowie i wyposażony w mnóstwo czujników Fable jest niezastąpiony w nauczaniu praktycznego programowania na każdym etapie.
- Zestawy słuchawkowe VR tworzą wciągające środowiska edukacyjne, zmieniając abstrakcyjną teorię w żywe, namacalne doświadczenia.
- Interaktywne wyświetlacze z bezpiecznym i angażującym oprogramowaniem wzbogacają naukę dzięki spersonalizowanym, interaktywnym treściom.
Programowanie i robotyka z robotami FABLE to nowe sposoby uczenia się, które promują proces edukacyjny skoncentrowany na uczniu poprzez angażującą, praktyczną naukę. Rozwijaj umiejętności takie jak innowacyjność, współpraca, myślenie krytyczne i kreatywność.